32
REGISTRES
[i5oo]
estat, ont dit qu'il fault faire pillotis; lequel de Laval a oultre dit qu'il a ainsi fait le pont de Gour­nay.
Jehan Hernou, Jaques Courbet, Gillet Grain et Jehan Turbillon, tous de l'estat dessusd., ont dit qu'il fault faire pillotis. Lequel Turbillon a dit oultre qu'il a veu besongner son feu pere à faire certaines tours au Lude, et quc celles qui furent fondées sans pil­lotis sont tumbées, et celles qui furent faictes sur pillotis sont encorres debout.
Walleran Hardy, dud. estat, a dit qu'il fault creu­ser encorres troys piez plus bas; fault dès à present faire pillotis.
Jehan de Felin, de l'estat dessusd., a dit qu'il fault creuser six piez plus bas que on n'a fait, et après, qu'il fault faire pillotis, se plus tost on ne treuve bon fondement; et si on treuve bon fondement, ne fauldra point faire de pillotis.
Estienne Gazeau, Jehan Marchant, Jehan Du Puys, Jehan Hubert, Denis Testée, Denis Gasteau et Pasquier Mesmin, tous charpentiers, ont dit qu'il fault faire pillotis; lequel Estienne Gazeau a oultre dit qu'il a veu tumber lesd, tours faictes au Lude par faulte de pillotis.
Y TOUCHANT L'EMPRUNT DE XXm LIVRES TOURNOIS.
. (Fol. 4 o r°.)
de quarente mil livres tournois à la somme de vingt mil livres tournois. Et après lecture faicte desd, lettres, le­dit maistre Bobert Thiboust a remonstré les bienffaiz que le Boy a faiz à icelle ville, tant à la confirmacion de ses previlleiges que es aydes octroyez par luy pour la refection du pont, et qu'il a eu tousjours et a en­corres de present grant amour à icelle ville, et l'a tousjours portée en ses affaires, et que ceste requeste est la premiere qu'il a faicte; et que par ce en obtem­pérant à icelle, on luy doit prester liberallement et en dilligence lad. somme de vingt mil livres tournois. Et pour ce que la Ville n'estoit assemblée en assez grand nombre, ne a esté donnée aucune res­ponse; mais a esté dit que on fera assemblée en plus grant nombre, en laquelle seront leues lesd, lettres et faictes les remonstrances dessusd.
maçons et tailleurs de pierre, ont dit que es lieux et troux ou sont les mollieres, fault mettre, à force de hie, des cailloux et pierres dures à nyveau jusques à l'arrasement de terre; et ce fait, mettre et asseoir à chaulx et sablon les grosses pierres de taille et libbe; et que en ce faisant, l'ouvraige sera bon et seur, sans ce qu'il soit besoing y faire pillotis.
Estienne Viguier, Jaques de Versongne, Jullien Mesnart, Gilles Le Vacher, Baudouyn Gobereau, Je­han Wouarne et Pierre Borru, tous de l'estat des­susd., ont dit que ou lieu de mettre des cailloux, fault faire pillotis de deux toises de large du costé de la riviere, tout du long de lad. masse. Lequel Pierre Borru a oultre dit qu'il a veu faire deux tours à Chas­lon sur la Sosne, dont l'une fut fondée sur pillotis et l'autre sur cailloux, quasi en pareil lieu que celluy dont est question, et que celle qui fut fondée sur cailloux fonclist assez tost après, et que celle qui fut fondée sur pillotis est encorres debout.
Jehan Le Prince, dud. estat, a dit qu'il fault faire pillotis et qu'il a besongné en pareil ouvraige au Mans et à laFerté Bernard.
Paullet Machecrier, Jehan Bourgois, Noel Pichet, Robert de La Brosse, Nicollas de Laval, tous dud.
LXI. — Lecture des lettres patentes du Ro
27 avril 15oo
Le vingt septme jour dud. mois, en l'assemblée faicte en l'Ostel de la ville de Paris, où estoient mess" les Commis au gouvernement d'icelle ville; sire Jehan Le Gendre, maistre Jehan Du Drac, maistre Anthoine Hesselin, maistre Nicolle Ballue, sire Pierre de La Poterne, sire Jehan de Landres et plu­sieurs autres, par monsr de Graville, admirai de France (1>, maistres Robert Thiboust et Jehan de Ganay, conseilllers du Roy et presidens en sa Court de Parlement, et maistre Baoul Du Reffuge, maistre d'Ostel et des Comptes dud. sr, ont esté présentées deux lettres par icellui sr envoyéez, par l'une des­quelles il mande aux Prevost des Marchans et Es­chevins, bourgois, manans et habitans de lad. ville de Paris, qu'i luy prestent la somme de quarente mil livres tournois ; et par les autres il moderé lad. somme
LXII. — Advis pour l'assiete du prest de xxm livres.
28 avril 15oo. (Fol. tio v°.)
Le vingt huit"10 jour dud. moys, en l'assemblée faicte en l'Ostel de la ville de Paris, où estoient les
Commis au gouvernement de lad. ville, maistre Je­han Du Drac, sire Jehan Le Gendre, maistre Anthoine
W Louis Malet, sT de Graville, de Marcoussis, de Montagu, gouverneur de Picardie et de Normandie, fait amiral de France en i486.